خدمات تلفنی و برخط
پاسخگویی شبانهروزی خط ملی اعتیاد به مخاطبین امری ضروری است
رئیس اداره پیشگیری در محیط خانواده ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پاسخگویی شبانهروزی خط ملی اعتیاد به مخاطبین به صورت خدمات تلفنی و برخط به عنوان یک مطالبه ضروری و راهبردی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ سید سعید کاتبی در این رابطه گفت: با توجه به نظارت و پیگیری حسن اجرای مفاد تفاهمنامههای هزینهای با دستگاههای عضو ستاد در زمینه مداخلات معطوف به پیشگیری همگانی و همچنین به دلیل نقش مهم سازمان بهزیستی در پوشش جمعیت عمومی و خانوادهها در کشور، جلسهای با حضور دکتر اقطار مدیرکل مرکز پیشگیری از اعتیاد آن سازمان و نمایندگان ستاد مبارزه با موادمخدر در سازمان بهزیستی برگزار و ضمن بررسی گزارش اقدامات انجام ده در خط ملی اعتیاد و پیگیری آخرین وضعیت پیشرفت مفاد تفاهمنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰، توافقاتی بسیار خوبی در زمینه بررسی مشکلات احتمالی و توسعه همکاری ادارتکل استانی بهزیستی و شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسر کشور در قالب مفاد تفاهمنامه سال ۱۴۰۱ انجام شد.
وی افزود: با توجه به اعلام نارضایتی نسبی برخی از دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانها از نحوه عملکرد و همکاری سازمان بهزیستی در آخرین نشست تخصصی که عمدتا معطوف به اولویت نداشتن فعالیتهای حوزه پیشگیری سازمان مذکور بود، در این جلسه پیرامون بررسی علل این اختلال در همکاری و همچنین روشهای ممکن برای رفع آن، مذاکراتی انجام شد.
کاتبی بیان کرد: مقرر شد از طریق برگزاری نشستهای منطقهای با حضور دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و مدیرانکل بهزیستی در ۶ منطقه سطح کشور که هر منطقه مشتمل بر ۵ استان میباشد، موضوعات و مسایل فیمابین مورد بحث و گفتگو قرار گیرد و همچنین نسبت به تدوین و ارائه طرح ارتقاء و به روزرسانی خط ملی اعتیاد از حیث پاسخگویی شبانهروزی به مخاطبین به صورت صوتی و متنی و همچنین استفاده از فناوریهای نوین حوزه ارتباطات در افزایش خدمات ۰۹۶۲۸ به عموم جامعه تسریع شود.